Аналіз наукового доробку професора О. П. Бородіна (1848–1898) в галузі залізничного транспорту
Юлія Косовець
Анотація: Олександр Парфенійович Бородін – інженер шляхів сполучення, один з основополож‐ників паровозобудування в Російській імперії, професор. У 1879 році організував на Південно‐Західних залізницях першу у країні лабораторію палива, води і змащування. У 1880–1882 роках створив на базі Київських залізничних майстерень першу у світі паровозну лабораторію. Разом з Л. М. Леві розробив методику стаціонарних випробовувань паровозів. У 1885 році згідно проекту О. П. Бородіна було побудовано перший паровоз тандем‐компаунд. О. П. Бородін є засновником і редактором журналу «Инженер» (1882, Київ), з 1889 – головний редактор журналу. Російське технічне товариство заснувало Золоту медаль ім. О. П. Бородіна за кращий винахід і досліджен‐ня в галузі залізничного транспорту. У статті здійснено аналіз наукового доробку О. П. Бородіна в галузі залізничного транспорту. Зроблено висновок, що О. П. Бородін вирішив низку завдань в галузі теплотехнічних випробувань парової машини паровоза. Він довів, що паровоз є не тільки теплосиловим, але і тяговим агрегатом. Все це змушувало його перейти від теплотехнічних досліджень паровозів до тягових і до тягово‐теплотехнічних узагальнень.
Ключові слова: О. П. Бородін, паровоз, теплотехніка, тяга поїздів